Idź swoją drogą, nie dawaj satysfakcji wrogą

Wszystko i nic xD

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2007-08-27 00:08:03

NeoX1908

**Radny**

7278057
Call me!
Zarejestrowany: 2007-08-24
Posty: 46
Punktów :   

Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword

http://images24.fotosik.pl/69/c9c3d9b7893f88a0m.jpgSid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword

producent: Firaxis Games
wydawca: Take 2 Interactive
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria: strategiczne / turowa

Data Premiery:
  Świat: 20 lipca 2007
  Polska: 27 sierpnia 2007

tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: 12+

Opis gry:

Beyond the Sword, to drugi, po Warlords, oficjalny dodatek do znakomitej gry strategicznej, Sid Meier’s Civilization IV. Tym razem, jak sugeruje nazwa rozszerzenia, programiści i projektanci studia Firaxis Games postanowili skupić się nad okresami w historii ludzkości, które nastąpiły po „zmierzchu miecza”, czyli po wynalezieniu prochu i wprowadzeniu do użytku broni palnej.

W celu ich przybliżenia przygotowano 12 nowych, unikalnych i dość wymagających scenariuszy, z których część stworzona została przy wydatnej pomocy ze strony graczy skupionych w społeczności fanów sagi. Dzięki Beyond the Sword rozgrywka wzbogacona została m.in. o 10 kolejnych cywilizacji (w tym Portugalia, Babilon czy Niderlandy) wraz z charakterystycznymi jednostkami i budowlami, 16 przywódców stojących na czele zarówno nowych jak i istniejących już w grze nacji (Hammurabi, Abraham Lincoln czy Siedzący Byk) oraz 5 nowych cudów świata (Posąg Zeusa, pomnik Jezusa w Rio de Janeiro czy świątynia Shwedagon Paya).

W Beyond the Sword nie zabrakło także nowych jednostek, budowli, technologii i katastrof naturalnych, a także ulepszonych algorytmów odpowiedzialnych za AI, dzięki czemu komputerowi przeciwnicy stali się bardziej „inteligentni”, a tym samym poziom trudności rozgrywki został podniesiony. Gracze zyskali także możliwość tworzenia korporacji - firm obejmujących swym zasięgiem cały świat i mających za zadanie przynieść właścicielom korzyści materialne. Należy wspomnieć również o umożliwieniu szpiegowania naszych oponentów - rozwój tej „sztuki walki” to m.in. możliwość wzniecania rebelii, zatruwania zbiorników wody pitnej czy zdobywania ściśle tajnych informacji na temat technologii wroga bądź jego planów na przyszłość.

Rozszerzeniu uległy także opcje dyplomacji - dodano szereg nowych rezolucji, a także możliwość wcześniejszego ukończenia gry na drodze negocjacji i pokojowego rozwiązywania problemów - duży wpływ na taki sposób zakończenia konfliktów ma szybsze pojawienie się w grze Organizacji Narodów Zjednoczonych. Natomiast gracze, którzy staną do wyścigu w „rajdzie” do Alpha Centauri muszą przygotować się na nieco więcej strategicznego planowania i podejmowania taktycznych decyzji. I wreszcie funkcjonalność, której oczekiwano od dawna - możliwość zakupu komponentów i zbudowania z nich państwa, które poprowadzimy do zwycięstwa w późniejszej części rozgrywki. Gra jest dodatkiem do:




http://images13.fotosik.pl/52/7934e5b45bee4276m.jpgSid Meier's Civilization IV

producent: Firaxis Games
wydawca: Take 2 Interactive
dystrybutor PL: Cenega Poland
kategoria: strategiczne / turowa

Data Premiery:
  Świat: 25 października 2005
  Polska: 25 listopada 2005

tryb gry: single / multiplayer
tryb multiplayer: LAN / Internet
wymagania wiekowe: 12+

Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 1.7 GB HDD, Windows 2000/XP.

Opis gry:
Kolejna odsłona kultowej serii gier strategicznych o niemal piętnastoletniej tradycji, zaprojektowana przez jednego z najlepszych designerów, jakich zrodziła matka Ziemia – Sida Meiera.

W czwartej części cyklu przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Interfejs gry uległ maksymalnemu uproszczeniu, dzięki czemu zniknęło wiele zaśmiecających podstawową mapę świata ikonek. Firma Firaxis Games tworząc Sid Meier’s Civilization IV wyposażyła program w ogromną ilość podpowiedzi zrealizowanych w formie tzw. „tooltips”, dzięki czemu gracz, który dotąd nie miał kontaktu z poprzednimi odsłonami cyklu, uzyska szczegółowe informacje na temat każdego aspektu gry, bez żmudnego przeglądania instrukcji obsługi oraz tzw. Civilopedii (wbudowanej do gry encyklopedii, zawierającej wszystkie potrzebne do zabawy wiadomości).

W Sid Meier’s Civilization IV całkowicie zrezygnowano z odgórnego określenia formy rządów, zastępując go przejrzystym systemem polegającym na doborze konkretnych praw i rozporządzeń. Dzięki temu program umożliwia np. stworzenie surowego dla obywateli państwa policyjnego, w którym będzie respektowane prawo do demokratycznych wyborów, albo i nie – wszystko zależy od upodobań gracza. Z innych stałych elementów, charakterystycznych dla poprzedników, z których ostatecznie zrezygnowano, na pierwszy plan wysuwa się likwidacja wygód i luksusów, które w skrajnych wypadkach pomagały podnieść morale nieszczęśliwych mieszkańców państwa. Ten czynnik został całkowicie zastąpiony przez opcję o nazwie „kultura”, która pełni te same funkcje co poprzednik i w dodatku wpływa na ogólny poziom naszej cywilizacji. Ma on olbrzymie znaczenie podczas kontaktu z obcymi nacjami, które przy okazji „nauczyły się” wreszcie przestrzegać zasady nienaruszalności granic. Gracz manewrując opcjami dyplomatycznymi może całkowicie odgrodzić się od przeciwnika pod groźbą wybuchu wojny, lub umożliwić mu wolny handel na terenie swojego terytorium. W Sid Meier’s Civilization IV położono również silny akcent na wątek religijny. Każda nacja, której uda się jako pierwszej odkryć jeden z ważniejszych ruchów związanych z duchowym rozwojem mieszkańców, ustanawia na swoim terytorium święte miasto, które powoli będzie rozszerzało swoje wpływy na inne metropolie. Proces ten można przyspieszyć korzystając z usług misjonarzy. Oczywiście, inne narody będą próbować przekonać część Twoich mieszkańców do swojego własnego wyznania, co może doprowadzić do pojawienia się w kraju mniejszości religijnych.

W Sid Meier’s Civilization IV pojawiły się nowe jednostki (niektóre specyficzne tylko dla jednej cywilizacji), nacje (w sumie 18 narodów), wynalazki oraz surowce, którymi można handlować z przedstawicielami innych państw. Gra zawiera również rozbudowany tryb multiplayer, który pozwala na zabawę w starym stylu – z podziałem na tury, lub w nowym – w czasie rzeczywistym. Tradycyjna rozgrywka dla jednego gracza jest rozgrywana tylko i wyłącznie w tym pierwszym wariancie.


____________________________________________________________________________________________

****Ekipę mam pewna wiem że są ze mną****


19   ŁKS RETKINIA   08

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.seniorzywg.pun.pl www.aghzodmielec.pun.pl www.katsumi.pun.pl www.dkk-rp.pun.pl www.muonline.pun.pl